8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند 8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند

8 کاروان از قزوین به حج تمتع اعزام می شوند

آخرین روند برنامه‌های اجرایی حج 98 با حضور مدیران کاروان‌های حج استان قزوین بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران کاروان‌های حج استان قزوین در روز سه‌شنبه (سوم اردیبهشت) گفت: در این جلسه که آقای محمدرضا یوسفی مدیر حج و زیارت استان قزوین نیز حضور داشت، آخرین روند برنامه‌های اجرایی حج 98 این استان بحث و بررسی شد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران گفت: این نمایندگی ب شامل چندین استان می‌شود که قزوین یکی از این مناطق به شمار می‌آید، به همین منظور جلسه هم‌اندیشی مدیران کاروان‌های حج با مدیریت حج و زیارت استان قزوین و بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران در شهر قزوین برگزار شد تا روند اجرایی برنامه‌ها با دقت و سرعت بیشتر بررسی و پیگیری شود.


وی برگزاری جلسات متمرکز آموزشی زائران را ازجمله برنامه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری برشمرد و یادآور شد: افزون بر برگزاری جلسات آموزشی کاروان‌ها، جلسات آموزشی به‌صورت متمرکز در هر استان برگزار می‌شود که در جلسه هم‌اندیشی مدیران کاروان‌ها، این موضوع را تأکید کردیم و از آن‌ها خواستیم تمامی زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری جلسات متمرکز آموزشی انجام دهند.


حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: در جلسه هم‌اندیشی مدیران کاروان‌های حج استان قزوین، مباحثی در حوزه فرهنگی بیان شد و یکی از مسائلی که در رابطه با آن تأکید کردیم بحث جلسات آموزشی کاروان‌هاست که در حال حاضر با شروع جلسات آموزشی بازدید و بازرسی از جلسات آموزشی توسط نماینده بعثه در استان قزوین آغازشده است.


وی تأکید کرد: از حیث آموزشی نرم‌افزارهای آموزشی، فضای آموزشی، محتوای آموزشی و سرفصل‌های لازم را به مدیران و روحانیان کاروان‌ها ارائه کردیم تا جلسات باکیفیت بهتر و بالاتر برگزار شود. همچنین بر برگزاری همایش‌ها و جلسات یاوران حجاج، بانوان حج‌گزار و جلسات علمی طرح مودت در این هم‌اندیشی تأکید شد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران گفت: امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم جلسات اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف را که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود با هماهنگی و همکاری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه، شهردار و سایر مسئولان استان قزوین با حضور حداکثری عاشقان بیت‌الله‌الحرام برگزار کنیم.


 


1080 نفر از قزوین امسال به حج تمتع مشرف می شوند


در این جلسه محمدرضا یوسفی مدیرکل حج و زیارت قزوین گفت: زائران حج تمتع امسال افرادی هستند که از تاریخ پانزدهم اسفند سال 85 به قبل ثبت نام کرده بودند.
وی در خصوص اعزام کاروان حجاج قزوینی به حج تمتع امسال گفت: تاریخ اعزام زائران از 17 تیرماه تا 13 مرداد ماه تعیین شده است.
مدیرکل حج و زیارت قزوین یادآور شد: پنج کاروان حجاج قزوینی مدینه قبل و سه کاروان نیز مدینه بعد هستند.
یوسفی اضافه کرد: از بین هشت کاروان حجاج استان ، یک کاروان مربوط به شهرستان بوئین زهرا، یک کاروان به شهرستان تاکستان و پنج کاروان نیز به شهرستان قزوین اختصاص دارد.
وی به تعداد حجاج کاروان ها نیز اشاره کرد و گفت: یک کاروان شامل 85 حاجی، پنج کاروان شامل 135 حاجی و 2کاروان نیز شامل 160 حاجی خواهند بود.
گفتنی است سال گذشته 1060 شهروند از استان قزوین برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف شدند.




نظرات کاربران